مجله پروانه

کاربرد دوگانه حقوق آدمی در آمریکا

يكشنبه, ۴ مهر ۱۳۹۵، ۰۵:۵۱ ب.ظ

 


حقوق آدمی برای آمریکایی‌ها واژه‌ای است که بسته به این که آیا منافعشان در دنبال هنگام پیمان دارد و یا در سکوت در برابر هنگام، تعریف می‌شود و واژه یکسانی نیست.

به گزارش گزارشگر سیاست‌ بیگانه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از هنگام که افسران شهربانی آمریکا سه‌شنبه شب گذشته، کیث اسکات مرد سیاهپوست ۴۳ ساله را در شهر شارلوت کارولینای شمالی با ضرب گلوله‌ای از پای درآوردند، خیابان‌های این شهر به صحنه اعتراضات مردمی تبدیل شد.

مقام‌های شهربانی شارلوت درباره تیراندازی به این فرد سیاهپوست می‌گویند وی مسلح بوده و تحت‌کارایی مواد مخدر ماریجوانا به روی شهربانی جنگ افزار کشیده است، ولی خانواده قربانی پافشاری دارند اسکات مسلح نبوده و پیش از بروز پیشامد خودروی خود را در خودروگاه آپارتمان محل سکونت خود پارک کرده و چشم براه فرزندش بود که با اتوبوس به خانه بازمی‌گشت. 

شارلوت//

وکلای خانواده اسکات برای پابرجا کردن این ادعا ویدیویی را هم در کمر بستن رسانه‌ها پیمان دادند. در این ویدیو، همسر قربانی به افسر شهربانی التماس می‌کند تیراندازی نکند؛ زیرا همسرش مسلح نیست، ولی افسر شهربانی بدون پروا به التماس‌های این زن، همسر او را هدف پیمان می‌دهد و او را نقش بر زمین می‌کند.

به دنبال انتشار این فیلم موجی از اعتراضات در شهر شارلوت به راه افتاد و با ورود مأموران شهربانی این اعتراضات به خشونت کشیده شد و شمار زیادی زخمی شدند و چندین تن هم باره اصابت گلوله پیمان گرفتند.

مردم شیکاگو هم در همبستگی با مردم شارلوت درباره اعتراض به کشته شدن مرد سیاهپوست به دست شهربانی، راهپیمایی کردند و خواستار پایان دادن به نژادپرستی و تباهی در گردانیدن‌های شهربانی آمریکا شدند. 

شارلوت//

یک گروه کاری سازمان ملل نیز در گزارشی اعلام کرد کشته شدن سیاه‌پوستان بدست شهربانی آمریکا، یادآور لینچ کردن (مجازات بدون محاکمه کسان) است و دولت باید بسیار بیشتر برای نگهداری از سیاه‌پوستان تلاش کند.

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا هم در نشست خبری در مراسم گشایش دیرینکده تاریخ ملی سیاه پوست‌های آمریکایی که پس از ناآرامی های تازه در شهر شارلوت برگزار شد گفت این انگاشت که رفتار شهربانی در آمریکا همراه با تبعیض است باید برای هر شهروند مایه نگرانی باشد.

شارلوت//

تبعیض‌های نژادی در آمریکا که با سامانه برده‌داری در سده ۱۷ آغاز شد، همچنان تا ایوار آماده پیوستگی یافته ‌است و به راستی شرایط نابسامان سیاه‌پوستان ایالات متحده آمریکا و برخوردهای تبعیض‌‌آمیزی که با هنگام‌ها چهره می‌گیرد، از آنگونه معضلاتی است که نگرانی بسیاری از فعالان حقوق آدمی را به دنبال داشته است.

نزدیک یک میلیون تن از مجموع دو میلیون و ۳۰۰ هزار تن زندانی آمریکا را سیاه‌پوستان تشکیل می‌دهند و این در حالی است که شمار آمریکایی‌های سفیدپوستی که مواد مخدر مصرف می کنند، پنج برابر بیشتر از سیاهپوستان است.

یکی از خرده این تبعیض نژاد پرستانه، روش برخورد شهربانی با سیاهان است. گسترش نژادپرستی در بخش‌های دولتی آمریکا مایه شده بسیاری از افسران شهربانی در ایالات گوناگون بی‌مبالاتانه به مظنونان سیاهپوست خود شلیک و آنان را به قتل برسانند. بر بنیاد آمارهای منتشر شده، در این کشور به طور میانه هر ۳۶ ساعت یک سیاه پوست به دست شهربانی کشته می‌شود.

به طور کلی نژادپرستی همواره به سرنویس یک مسأله مهم در ایالات متحده از دوره استعمار و برده‌داری مطرح بوده است. با گزینش اوباما به سرنویس نماینده‌ای سیاهپوست در کاخ سفید، چشمداشت می‌رفت شرایط سیاهان بهبود یابد، ولی گزینه “اتخاذ اقدامات انضباطی جدی برای جلوگیری و سرکوب رفتارهای ناهنجار” در دستور کار شهربانی پیمان گرفت.

آمار قتل، زندانی شدن بدون تفهیم بدنامی و برگزاری دادگاه، دستگیری‌های بی‌علت و تضییع حقوق اجتماعی سیاهپوستان در دوران ریاست جمهوری اوباما، نه تنها کاهش نداشت؛ بلکه بیشتر نیز شده است.

شارلوت//

در پسینیان نظرسنجی نهاد پژوهشی گالوپ که درباره حقوق کمتری های قومی و مذهبی و از میان ۳ هزار و ۲۷۰ تن از مردم آمریکا انجام شد، آمده است: ۶۰ درصد از مردم این کشور از آنگونه سفیدپوستان معتقدند نژاد پرستی علیه سیاهپوستان نسبت به سال ۲۰۰۹ (از آغاز ریاست جمهوری باراک اوباما) افزایش چشمگیری یافته است.

نهاد گالوپ موارد انبوه خشونت شهربانی آمریکا علیه جوانان سیاهپوست این کشور در سال ۲۰۱۵ را انگیزه افزایش نگرانی های مردم در باره نژادپرستی در کشورشان دانسته و یادآور شده است که درگیری های تابستان امسال میان سیاهپوستان و شهربانی این کشور به میزان قابل توجهی بر این نگرانی ها افزوده است.

نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که ۸۲ درصد از سیاهپوستان و ۵۶ درصد از سفیدپوستان آمریکایی موج نژاد پرستی در این کشور را روبه رشد توصیف کرده اند که این آمار در میان سیاهپوستان ۱۰ درصد و در میان سفیدپوستان ۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. این رویدادها در حالی روی می‌دهد که صدای تمکین همه دولت‌ها به رعایت حقوق آدمی از سوی آمریکا، گوش همه را کر کرده است.

شارلوت//

حسن عابدینی کارشناس مسائل میان‌الملل درباره حقوق آدمی آمریکایی می‌گوید: تبعیض نژادی و قتل روازنه سیاه‌پوستان در کشوری که ادعای نشر مردمسالاری و حقوق آدمی را در جهان دارد، به رویه‌ای عادی تبدیل شده و از دولتمردانی که به مردم خودشان رحم نمی‌کنند انتظاری نیست که برای مردم دیگر کشورها به ویژه مسلمانان عراق، افغانستان و سوریه دل بسوزانند.

به گفته وی، آمریکا پر ادعا‌ترین دولت در دادگری حقوق آدمی خود بزرگترین ناقض ابتدایی‌ترین حقوق یک آدمی است، این دولت کارنامه سیاهی در نقض حقوق بشری چه در تو یا درون کشورش و نادیده‌گیری حقوق سیاه‌پوستان و چه در کشور های دیگر جهان از عراق و سوریه تا افغانستان و مصر دارد و با این حال هنوز هم از ادعای خود دست بر نداشته و حتی برای نیل به اهدافش این مسئله را ابزاری کرده تا بر مردم‌های دیگر فشار وارد کند.

این کارشناس مسائل میان‌الملل همچنین با بیان اینکه حقوق آدمی از آنگونه واژگانی است که کاربرد دوگانه دارد و در چهارچوب امپراطوری رسانه‌ای و سیاسی توان‌های بزرگ تلاش شده تا در چهارچوب منافع این کشورها باره کاربرد پیمان بگیرد، پافشاری می‌کند:  برداشت آمریکا از حقوق آدمی در باره خود ایالات متحده و کشوهای هم سو با خودش یک بحث است و در باره کشورهای غیر هم‌سو بحثی دیگر.

وی درباره رفتار دوگانه آمریکا درباره حقوق آدمی اضافه کرد: ایالات متحده خودش بدترین جنایت‌ها از آنگونه اتفاقاتی که در گوانتاناما افتاد و صدها تن را بدون کوچکترین انگیزه قانونی و بدون داشتن وکیل دستگیرکرد و در بدترین شرایط شدنی نگه داشت و باره شکنجه پیمان داد، را در قبال مردم جهان انجام می‌دهد و از طرفی هم اگر یکی از طرفدارانش در هر گوشه‌ای از جهان حتی به عدالت و در چهار چوب قانون باره بازپرسی پیمان بگیرد به شدت سر و صدا و جنجال به پا می‌کنند.

عابدینی پافشاری می‌کند: این رفتارها نشان می‌دهد که حقوق آدمی یک واژه‌ای با کاربرد دوگانه‌ای هست که امریکایی‌ها بسته به این که آیا منافعشان در دنبال هنگام پیمان دارد و یا در سکوت در برابر هنگام، تعریف می‌شود و یک واژه یکسانی نیست و در برابر این جستار برخورد یکسانی انجام نمی‌دهند.

ایالات متحده آمریکا علی‌رغم ادعای رعایت حقوق آدمی دارای بالاترین آمار رسمی اعدام در این کشور است و در حالی که مدعی پیشبرد اهداف سازمان ملل همبسته و رعایت حقوق انسانی است، هنوز به مهم‌ترین کنوانسیون‌های پیوسته با حقوق آدمی نپیوسته و به بهانه‌های انبوه از پیوست به معاهدات حقوق بشری خودداری کرده است.

 

آمریکا تاکنون به عضویت کنوانسیون حقوق کودک، کنوانسیون حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، پروتکل اختیاری کنوانسیون بازداری شکنجه، کنوانسیون بین‌المللی حمایت از کسان در برابر ناپدید شدن اجباری، کنوانسیون رم درباره بنیادنامه دیوان کیفر بین‌المللی، کنوانسیون رفع تبعیض علیه زنان و کنوانسیون حقوق آدمی بین‌المللی درنیامده است.

روشن است که آمریکا علی‌رغم بیشترین ادعای رعایت حقوق آدمی در جهان، کمترین عضویت در نهادهای حقوق بشری را داراست و نقض گسترده حقوق آدمی ازجمله شکنجه زندانیان، خشونت پلیس، تبعیض نژادی نشان از سیاست‌های متضاد این اهریمن بزرگ است. 

انتهای پیام/ 



آدرس منبع


لینک منبع این نوشته :
http://kimag.ir/%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1%d8%af-%d8%af%d9%88%da%af%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%ad%d9%82%d9%88%d9%82-%d8%a2%d8%af%d9%85%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%a2%d9%85%d8%b1%db%8c%da%a9%d8%a7/


کاربرد دوگانه واژه حقوق بشر در فرهنگ غرب - افکارنیوز
www.afkarnews.ir/./527651-کاربرد-دوگانه-واژه-حقوق-بشر-در-فرهنگ-غرب
‎28 ژوئن 2016 . آمریکا پر ادعا ترین دولت در احقاق حقوق بشر خود بزرگترین ناقض ابتدایی ترین
حقوق یک بشر است.
کاربرد دوگانه حقوق بشر در آمریکا - خبر روز
www.khabareruz.xyz/search/?q=کاربرد+دوگانه+حقوق.در+آمریکا
‎کاربرد دوگانه حقوق بشر در آمریکا. پروتکل رمزنگاری معروفی که خیانت می‌کند! SSL
می‌تواند فعالیت‌های مجرمانه را پنهان سازددر دنیای امنیت هر ابزاری می‌تواند کاربرد .
کاربرد دوگانه حقوق بشر در آمریکا - جستجوگر خبر نیوز
news.ir/fa/1729304/کاربرد-دوگانه-حقوق-بشر-در-آمریکا
‎2 ساعت قبل . حقوق بشر برای آمریکایی‌ها واژه‌ای است که بسته به این که آیا منافعشان در تعقیب آن
قرار دارد و یا در سکوت در برابر آن، تعریف می‌شود و واژه یکسانی .
کاربرد دوگانه حقوق بشر در آمریکا - اخبار فارسی - Shafaqna
monitor.shafaqna.com/FA/IR/6361178
‎حقوق بشر برای آمریکایی‌ها واژه‌ای است که بسته به این که آیا منافعشان در تعقیب آن
قرار دارد و یا در سکوت در برابر آن، تعریف می‌شود و واژه یکسانی نیست.
منش‌های دوگانه اروپا و امریکا- دموکراسی و حقوق بشر ابزاری - ایران‌بوم
www.iranboom.ir/tazeh-ha-sp-285929972/./10146-manesh-dogane.html
30 آگوست 2013 . درست در همین زمان اسنادی از سوی سرویس امنیتی امریکا (CIA) منتشر می شود مبنی بر
اینکه در زمان جنگ ایران و عراق، امریکا کاملا از کاربرد سلاح .
تحریم های یکجانبه آمریکا؛مصداق نقض حقوق اولیه وانسانی مردم ایران
www.iribnews.ir/./تحریم-های-یکجانبه-آمریکامصداق-نقض-حقوق-اولیه-وانسانی-مردم-ایران
‎2 جولای 2016 . تحریم ها به ویژه تحریم های یکجانبه اقتصادی، از منظر قوانین حقوق بین . از آن به
عنوان کالاهایی با کاربرد دوگانه یاد شده، ‌بنابر گزارشهای رسمی، حق .
پیشنهاد بی‌سابقه آملی لاریجانی برای مذاکرات حقوق بشری با اروپا .
www.isna.ir/./پیشنهاد-بی-سابقه-آملی-لاریجانی-برای-مذاکرات-حقوق-بشری-با-اروپا
‎3 آگوست 2016 . پیشنهاد بی‌سابقه آملی لاریجانی برای مذاکرات حقوق بشری با اروپا . وی در ادامه افزود
:غرب در حقوق بشر رفتاری دوگانه دارد و از آن استفاده ابزاری .
5 شرط برای عبور از چالش و تنش در روابط ایران و آمریکا - خانه
bidpa.ir/22552
‎1 روز پیش . برجام می‌تواند مایه برقراری روابط ایران و آمریکا شود؟ . سوم :استاندارد دوگانه آمریکا
در باره حقوق آدمی باره اعتراض تهران است؛ جایی که از عربستان با حقوق آدمی صفر که
پارلمان و گزیدمان . ۷-کاربرد آمریکا از زبان ترسانیدن و خوارداشت.
حقوق بشر - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
https://fa.wikipedia.org/wiki/حقوق_بشر
‎مطابق اعلامیه جهانی حقوق بشر و سایر اسناد بین‌المللی این حقوق ویژگی‌هایی همچون
جهان . جان پیتر هامفری استاد حقوق در کانادا، رئیس بخش حقوق بشر دبیرخانه
سازمان ملل، . از آنجا که بایسته است تا آدمی، به عنوان آخرین راهکار، ناگزیر از شوریدن
علیه .
افسانه سازی رسانه های آمریکا درباره دموکراسی امریکا، اسلام و ایران
paydarymelli.ir/./افسانه-سازی-رسانه‏-های-آمریکا-درباره-دموکراسی-امریکا-اسلام-و-ایران
‎افسانه ۱- دموکراسی و حقوق بشر در امریکا . به عنوان مثال، دسترسی به فلوراید
خمیر دندان در ایران تقریبا غیر ممکن است زیرا این ماده «قابلیت کاربرد دوگانه» دارد و
در .



فرصت بازخوانی جنایات واشنگتن در هفته حقوق بشر آمریکایی!
www.humanrights-iran.ir/news-46243.aspx
‎1 جولای 2015 . هفته حقوق بشر آمریکایی فرصت خوبی برای بازخوانی جنایت . کاربرد تاکتیک
ترور درباره ایران به چه علت بود؟ . ایران رکورددار قربانی تروریسم در جهان است/ هفته
حقوق بشر آمریکایی تبیین گر سیاست های دوگانه آمریکاست .
جی نیوز - تقدیر دبیرکل مؤتلفه از سخنان رئیس جمهوری در سازمان ملل .
jnews.jamaran.ir/news/id/1253812
‎3 ساعت قبل . کاربرد دوگانه حقوق بشر در آمریکا . وی با اشاره به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه
آمریکا در واکنش به سخنان رئیس‌جمهوری گفت: آمریکایی‌ها می‌گویند ما .
کاربرد دوگانه حقوق بشر در آمریکاحقوق بشر برای آمریکایی ها واژه ای .
alotoor.ir/./کاربرد+دوگانه+حقوق+بشر+در+آمریکاحقوق+بشر+برای+آمریکایی+ها+واژه+ای+است+که+بسته+به+این+که+آیا+منافعشان+در+.
‎کاربرد دوگانه حقوق بشر در آمریکاحقوق بشر برای آمریکایی ها واژه ای است که بسته
به این که آیا منافعشان در تعقیب آن قرار دارد و یا در سکوت در برابر آن، تعریف می .
حقوق بشر و تروریست؛ 2 ابزار کاربردی آمریکا و غرب برای جنایاتشان .
harfeto.ir/?q=node/40032
‎19 فوریه 2015 . حقوق بشر و تروریست؛ 2 ابزار کاربردی آمریکا و غرب برای جنایاتشان . رفتار
دوگانه غربی‌ها ، مخصوصا آمریکایی‌ها با مقررات و حقوق بین‌المللی و .
دلیل مخالفت کنگره آمریکا با فروش ایرباس به ایران - Sputnik فارسی
https://ir.sputniknews.com/iran/20160807/1774749.html
‎7 آگوست 2016 . این قطعه در صنعت ساخت هواپیما در این شرکت هواپیمایی فرانسوی به کار برده می شود
و کاربردی دوگانه دارد. به همین دلیل است که آمریکا مناقشه عدم فروش ایرباس به ایران را
دامن زده است. امیرحسین زمانی . همه حقوق محفوظ است. ثبت نام.
حقوق بشر و تروریست 2 ابزار کاربردی آمریکا برای جنایاتش |
www.ghatreh.com/./حقوق-بشر-تروریست-ابزار-کاربردی-آمریکا-برای-جنایاتش
18 فوریه 2015 . حقوق بشر و تروریست 2 ابزار کاربردی آمریکا برای جنایاتش . رفتار دوگانه غربی
ها ، مخصوصا آمریکایی ها با مقررات و حقوق بین المللی و ارزش های .
بی‌بند و باری لجام‌گسیخته چه پیامدهایی برای دانشگاه‌های آمریکا داشته .
www.yjc.ir/./بی‌بند-و-باری-لجام‌گسیخته-چه-پیامدهایی-برای-دانشگاه‌های-آمریکا-داشته-است-تصاویر
‎18 آگوست 2013 . دانشگاه‌های آمریکا تنها نماد علم و دانش نیستند، رشد فساد جنسی و اخلاقی در دانشگاه‌های
. تا صحبت از دانشگاه‌های آمریکا می‌شود تصویری از تکنولوژی‌ها و اختراعات پیچیده
در ذهن آدمی شکل می‌گیرد، . کاربرد دوگانه حقوق بشر در آمریکا.
مجله خبری و تفریحی کی - Kimag.ir
kimag.ir/
‎شیخ‌الاسلامی نخستین زرین کاروان ایران شد · کاربرد دوگانه حقوق آدمی در آمریکا .
دمای هوای شهر لندن انگلیس ۲۴ درجه سانتی گراد و دارای آسمانی هموار و آفتابی است .[PDF]
اصل مقاله - مجله حقوقی بین المللی
www.cilamag.ir/article_20727_6713a6eb882fd56c20b70307eb5fa9d5.pdf
اﻣﺮﯾﮑﺎ. ﻃﯽ ﺳﺎل. ﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ. ،. ﺑﻮدﺟ. ﻫﺎﻪ. ی. ﺗﺤﻘﯿﻘﺎﺗﯽ ﻫﻨﮕﻔﺘﯽ را ﺑﺪان اﺧﺘﺼﺎص داده اﺳﺖ. ﺑﻪ،. ﮔﻮﻧ. ﻪ. ای .
ﻫﻮاﯾﯽ ﮐﺸﻮرﻫﺎ داﻧﺴﺖ . اﺳﺘﻔﺎده از ﻧﺎﻧﻮﻓﻨﺎوری ﻧﻈﺎﻣﯽ در ﺗﻮﻟﯿﺪ و ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺗﺠﻬﯿﺰات ﻧﻈﺎﻣﯽ. ،. ﮐﺎرﺑﺮد دوﮔﺎﻧﻪ. دارد.[DOC]
خلاصه رفتار سازمانی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور
www.iau-neyshabur.ac.ir/dorsapax/userfiles/file/./raftar-end.doc
‎رفتار سازمانی یک رشته کاربردی از علوم رفتاری است و بر پایه چندین رشته علوم .
دوگانه وجود دارد که در آن کارکنان باید کارهایی با مهارت پایین انجام دهند و حقوق . برای
مثال اختلاف فرهنگ و شیوه زندگی باعث تفاوتهایی بین کارگران آمریکایی و .
Previous



بیدارزنی حقوق بشر: فراتر رفتن از دوگانه امپریالیسم-پست مدرنیسم .
bidarzani.com/26526
‎11 سپتامبر 2016 . حقوق بشر: فراتر رفتن از دوگانه امپریالیسم-پست مدرنیسم . به عنوان مثال، پس از
انقلاب فرانسه «اعلامیه‌ی حقوق مرد و شهروند» مطرح شد، ولی این . از نقشه کاربرد ندارد
، چرا که بخش‌هایی از جهان هستند که جزء نقشه‌ی غرب (اروپا) محسوب .
تحول مفهوم قدرت از سخت به نرم و کاربرد آن از سوی آمریکا در مورد ایران
basirat.ir/./تحول-مفهوم-قدرت-از-سخت-به-نرم-و-کاربرد-آن-از-سوی-آمریکا-در-مورد-ایران
‎با شکست آمریکا در کاربرد قدرت سخت علیه ایران، این کشور از قدرت نرم علیه ایران
. و هواپیمای مسافربری، حمایت از طالبان علیه ایران، اجرای سیاست مهار دوگانه، قرار
دادن . بر سر برنامه هسته‌ای ایران و استفاده از حربه‌هایی از قبیل حقوق بشر و
تروریسم.
«حقوق بشر« و مفهوم عمومی انسان
www.negaresh.de/didgah/Keyvan_HoghoogheBashar_az_diruz.htm
‎مهم ترین هدف انقلاب 1789 فرانسه: اعلام حقوق بشر و شهروند و پی افکندن قوه قانون .
بنابراین واقعیت مفهوم اعلامیه کارکردی دوگانه را در بر می گیرد: یکی تعریف از راه
. آن ها دفاع از گروه های بسیار ناتوان مردم را در هدف دارند و دخالت دولت را برای کاربرد آن
.
«حقوق بشر» و مفهوم عمومی انسان - مهمترین اخبار ایران و جهان
vista.ir/article/341306/«حقوق-بشر»-و-مفهوم-عمومی-انسان
‎مهم ترین هدف انقلاب ۱۷۸۹ فرانسه: اعلام حقوق بشر و شهروند و پی افکندن قوة قانون .
بنابراین واقعیت مفهوم اعلامیه کارکردی دوگانه را در بر می گیرد: یکی تعریف از راه
. بدین معنا که کاربُرد این حقوق به تناسب نیروها میان کار و سرمایه بستگی دارد.
اینفوگرافیک حقوق بشر آمریکایی
www.titreno.com/fa/news/./اینفوگرافیک-حقوق-بشر-مریکایی
‎1 جولای 2016 . در اینفوگرافیک "حقوق بشر آمریکایی" قسمت هایی از «نقض حقوق بشر در کشور
آمریکا و جهان» . کاربرد دوگانه واژه حقوق بشر در فرهنگ غرب .
مطالعات حقوق بین الملل - بایسته های مکانیسم خاص برای حل اختلافات .
www.shakuri.blogfa.com/post-27.aspx
‎به تبع این موضوع نظام حل و فصل اختلافات در چارچوب حقوق فضا می بایست به گونه
ای باشد که با . 1- استفاده های نظامی از فضای ماورای جو و تکنولوژی های دارای کاربرد
دو گانه . 2- ادغام توان رزمی فضایی آمریکا در شاکله توان رزمی ارتش این کشور.
انتقاد بنی‌صدر از برخوردهای دوگانه با تحریم | Khodnevis
https://khodnevis.org/article/52284
‎22 آگوست 2013 . انتقاد بنی‌صدر از برخوردهای دوگانه با تحریم . ۷ –خودداری از فروش اسلحه به رژیمهای
سرکوبگر، بخصوص اسلحه ای که در سرکوب مردم و جنبش آنها کاربرد دارند. . همین
امروز در آمریکا معلوم شده است که تجاوز به حقوق انسان از طریق شنود .
کاربرد دوگانه - انسان،کشاورزی و محیط زیست
kh-55.persianblog.ir/tag/کاربرد_دوگانه
‎کاربرد دو گانه و محصولات تراریخته: جنگ افزار زیستی ؟ . امروزه عرصه کشاورزی و
تجارت آمریکا جولانگاه منافع معدود شرکتهای چند ملیتی عظیمی است که دومین صنعت
پر سود در امریکا پس از . آنها بمانند حق نفس کشیدن جزو حقوق اولیه انسانها هستند.
طنز/تحریم والیبال ایران از سوی 1+5 | اتاق خبر 24
otaghkhabar24.ir/news/5523
‎22 ژوئن 2015 . . قدری زیاد است که کاربرد دوگانه داشته و همزمان می‌تواند در صنایع موشکی از .
سنگین تیم ملی والیبال آمریکا از ایران؛ سازمان ملل و سازمان حقوق بشر .
حملات سایبری قواعد حقوق بشردوستانه را به چالش کشیده است/ لزوم .
www.mehrnews.com/./حملات-سایبری-قواعد-حقوق-بشردوستانه-را-به-چالش-کشیده-است-لزوم
‎21 ا کتبر 2014 . حملات سایبری قواعد حقوق بشردوستانه را به چالش کشیده است/ لزوم ایجاد یک سازمان
بین المللی . با این حال در فضای سایبری این اهداف می توانند کاربرد دو گانه داشته
باشند. . واکنش آمریکا و عربستان به عقب کشیدن ساعت در ایران!
Previous



مرکز اسناد انقلاب اسلامی - حقوق بشر دوستانه بین المللی و تسلیحات .
irdc.ir/fa/content/54589/print.aspx
‎17 دسامبر 2014 . حقوق بشر دوستانه بین المللی و تسلیحات لیزری + فیلم . در تحلیل سلاح های
لیزری بایستی توجه گردد که لیزر نیز به مانند بسیاری از ابزار های دیگر کارکرد های
دوگانه ای داشته و . در واقع، برخی کارشناسان نظامی و راهبردی، علت رو آوردن آمریکا به
این . از این رو، تنها کاربرد و نقل و انتقال سلاح‌های لیزری کورکننده انسان .[PDF]
دریافت فایل
www.iranculture.org/UserFiles/./Issue_Rahbord_Farhang_No12-13.pdf
‎23 ژانویه 1974 . 200 کلمه( واژگان کلیدی و معادل انگلیس ی آن، بیان . »معرفتی«اند، مانند موضوعِ »
فلسفه علم فیزیک«، »فلسفه علم حقوق« و »فلسفه وحی« یا . خطیرِ حیات آدمی است؛
اما علم فرهنگ عالوه بر کاربست روش عقلی از روش تجربی به وفور . طــی فرایندهای
دوگانه باال، بدون دســت یافتن به احکام کلــی فرهنگ )بماهو فرهنگ( و.
پایگاه اطلاع رسانی جام نیوز - اکبر گنجی؛ اسرائیل دولتی اشغالگر است
old.jamnews.ir/NSite/FullStory/News/?Id=29435&Serv=26
‎اسرائیل توسط شورای حقوق بشر سازمان ملل به جنایات جنگی محکوم شده است. . آژانس
چند مورد داشته است که "مشکوک" و دارای "ابهام" است که می توند "کاربرد دوگانه" داشته
باشد. . اسرائیلی محدود کرده است و به همین دلیل دولت های اروپایی و آمریکا به
اسرائیل اخطار کرده اند که . نظام دموکراتیک، نظامی است که همه آدمیان را برابر به شمار
می آورد.
حقوق بشر انسان‌های دوگانه درجمهوری اسلامی‌ایران
journals.iau.ir/article_522311_0.html
‎انسان های دوگانه ی اترنس سکشوال ها، گروهی خاص از افراد بشری هستند که دارای . دهی
پروژه ای جهت تدوین مجموعه ای از اصول قانونی بین المللی در راستای کاربرد موازین
. تصویب این قانون نقطه عطف مهمی در عرصه حقوق افراد ترنس سکشوال در آلمان بود.
سایت خبری تحلیلی کلمه
kalame.co/index.php
‎رکورد دار دریافت پاداش را هم بشناسید/ پاداش سالانه یک مدیر برابر با حقوق بیست و
. آمریکا یک سند محرمانه یازده سپتامبر را منتشر کرد/نام چند دیپلمات سعودی مرتبط
. کاربرد دوگانه واژه «فعال حقوق بشر» و توجه جامعه جهانی و حمایت های سازمان های .
بررسی هنجارهای حقوقی در زمینه ممنوعیت تسلیحات فضاپایه
qjpl.atu.ac.ir/article_2342_532.html
‎هنجارهای حقوقی موجود نتوانسته از استقرار و کاربرد تسلیحات فضاپایه غیرمتعارف
جلوگیری نماید. . برای مثال؛ 75 درصد از ماهوار هه ای آمریکا ، شور وی و چ ین که تا .
پاسخ این سؤال مستلزم توجه به کاربرد دوگانه اشیاء دارد، بدین معنا که این اشیاء هر.
مسئولان معتقد به برجام از رفتار آمریکایی‌ها تجربه کسب کنند .
markazibso.ir/اخبار.و./مسئولان-معتقد-به-برجام-از-رفتار-آمریکا/
‎9 آگوست 2016 . رئیس قوه قضاییه بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران در انجام گفتگوهای حقوق بشری با
اروپا به شرط پاسخگو بودن آنان در قبال رفتارهای دوگانه خود در .
وضعیت بیماران ذهنی در زندان‌های آمریکا چگونه است؟ - خبرگزاری میزان
www.mizanonline.ir/./وضعیت-بیماران-ذهنی-در-زندان‌های-آمریکا-چگونه-است
‎14 آگوست 2016 . با این حال، وضعیت بیماران ذهنی در آمریکا به ویژه در زندان‌های این کشور . در جهان
معرفی می‌کنند، در عرصه حقوق بشر رویکردی تبعیض آمیز، دوگانه، غیر . کاربرد
خشونت زیاد علیه بیماران روحی، سبب مرگ برخی از آنان نیز شده است.
چه کسی برای افشارزاده علیه وزیر بیانیه نوشت؟
news.mwfpress.com/?p=175926
‎2 ساعت قبل . کاربرد دوگانه حقوق بشر در آمریکا . ورزش را به تندی داد اما جالب است بدانید این
بیانیه برای او که اکنون در کانادا به سر می برد، تنظیم شده است.
تصویری که انتشارش خسرو حیدری را ناراحت کرد
news.mwfpress.com/?p=175924
‎2 ساعت قبل . آمریکا حضور نظامی خود در شهر آنسباخ آلمان را ۳ برابر می‌کند. الف. راه‌اندازی کارخانه .
کاربرد دوگانه حقوق بشر در آمریکا. تسنیم. سفیر ارمنستان: .
Previous



زمان برگزاری دیدار پرسپولیس و قشقایی شیراز اعلام شد
news.mwfpress.com/?p=175928
‎2 ساعت قبل . آمریکا حضور نظامی خود در شهر آنسباخ آلمان را ۳ برابر می‌کند. الف. راه‌اندازی کارخانه .
کاربرد دوگانه حقوق بشر در آمریکا. تسنیم. سفیر ارمنستان: .
پیشنهاد جدید دینامو زاگرب؛ “سرمربی پرسپولیس” جانشین زلاتکو؟
news.mwfpress.com/?p=175929
‎2 ساعت قبل . آمریکا حضور نظامی خود در شهر آنسباخ آلمان را ۳ برابر می‌کند. الف. راه‌اندازی کارخانه .
کاربرد دوگانه حقوق بشر در آمریکا. تسنیم. سفیر ارمنستان: .[PDF]
ﺑﺮ૘ﺪه ﺟﺮﺍ૘ﺪ ﻭ ﺑﺎﺯﺗﺎﺏ ﻫﺎﯼ ﺭﺳﺎﻧﻪ ﺍﯼ ﺳﻪ ﺷﻨﺒﻪ
www.nastooh.ir/docs/portfolio/isti-daily-20150519.pdf
‎19 مه 2015 . ﺣﻀﻮﺭ ﻭﺍﺷﻘﺎﻧﯽ ﻓﺮﺍﻫﺎﻧﯽ ﺩﺭ ﮐﻨﻔﺮﺍﻧﺲ ﻧﻘﺶ ﺣﻤﺎ૘ﺖ ﺍﺯ ﺍﺧﺘﺮﺍﻋﺎﺕ ﻭ ﺣﻘﻮﻕ ﻣﺎﻟﮑﯿﺖ ﻓﮑﺮﯼ ﺩﺭ ﺭﺷﺪ ﻭ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻣﻠﯽ ﺁﻧﺎ
. ﺷﻤﺎ ﺍﻃﻼﻉ ﺩﺍﺭﻳﺪ ﺭﻭﺳﻴﻪ ﺗﺤﺮﻳﻢ ﻫﺎﻱ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﺷﺪه ﻳﻜﺠﺎﻧﺒﻪ ﺍﻱ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺳﻮﻱ ﺍﻣﺮﻳﻜﺎ ﻭ ﺍﺗﺤﺎﺩﻳﻪ ﺍﺭﻭ૘ﺎ . ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ
ﺗﺴﻠﻴﺤﺎﺗﻲ ﺑﺎ ﻛﺎﺭﺑﺮﺩ ﺩﻭﮔﺎﻧﻪ ﻭ ﺗﻬﺎﺟﻤﻲ ﺑﻮﺩه ﺍﺳﺖ ﻭﻟﻲ ﺍﺱ- 300، ﻳﻚ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﺩﻓﺎﻋﻲ ﺍﺳﺖ.
سیاست روز - تصویر واضح تفاوت اسلام ناب و اسلام امریکایی
www.siasatrooz.ir/vdcdso0n.yt0ks6a22y.html
‎فراوانی کاربرد این دوگانه، در طی زعامت رهبر معظم انقلاب اسلامی خصوصاً در این پیچ
تاریخی حساس، . امروز به نظر می‌رسد که دوگانه اسلام ناب - اسلام آمریکایی که اولین
بار امام راحل آن را وارد قاموس . تشکیل کمیته حقیقت یاب برای احقاق حقوق شهدای منا.[PDF]
ﺗﻨﺎﻗﺾ در ﮔﻔﺘﺎر و ﮐﺮدار و : ﻫﺎی ﯾﮑﺠﺎﻧﺒﻪ آﻣﺮﯾﮑﺎ ﻋﻠﯿﻪ اﯾﺮ - پرتال جامع علوم انسانی
www.ensani.ir/storage/Files/20151111163501-9902-29.pdf
‎11 نوامبر 2015 . ﺣﻘﻮق. ﻋﻤﻮﻣﯽ. ، ﺳﺎل. ﺷﺎﻧﺰدﻫﻢ. ،. ﺷﻤﺎره. 44. ،. ﭘﺎﯾﯿﺰ. 1393. ﺗﺤﺮﯾﻢ. ﻫﺎی ﯾﮑﺠﺎﻧﺒﻪ آﻣﺮﯾﮑﺎ ﻋﻠﯿﻪ اﯾﺮان . ای و
رادﯾﻮﺗﺮاﭘﯽ در زﻣﺮه ﮐﺎﻻﻫﺎی دارای ﮐﺎرﺑﺮد دوﮔﺎﻧﻪ ﻫﺴﺘﻨﺪ و ﻣﺸﻤﻮل ﺗﺤﺮﯾﻢ ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺘﻪ.[PDF]
356 K
journals.guilan.ac.ir/article_644_df2af3d10216ce393316fd2f8ecfc5e1.pdf
‎ﻧﻈﻢ و اﻣﻨﻴﺖ، ﺑﺎزﮔﺸﺖ ﺑﻪ دوره ﺟـﺮم ﻣﺤـﻮری ﺣﻘـﻮق ﻛﻴﻔـﺮی را، راه ﺣـﻞ ﻣﻌﻤـ. ﺎی ﺟـﺮم داﻧﺴـﺖ و . ﻣﺪار
راﻫﺒﺮدﻫﺎ و ﺗﺎﺛﻴﺮات اﻳﻦ روﻳﻜﺮد ﺑﺮ ﺣﻘﻮق ﻛﻴﻔﺮی ﻣﻮرد ﺗﺤﻠﻴﻞ و ﺑﺮرﺳﻲ ﻗﺮار ﻣﻲ. ﮔﻴﺮد . ﻛﻠﻴﺪ واژه. :ﻫﺎ .
ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت ﻛﺎرﺑﺮدی دﻗﻴﻘﺎً ﻣﺘﻤﺮﻛﺰ ﺷﺪه، ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ. (. ﻋﺒﺪاﻟﻔﺘﺎح، . ﺑﻪ ﻃﻮرﻛﻠﻲ، راﻫﺒﺮد ﻛﻴﻔﺮی دوﮔﺎﻧﻪ واﺟﺪ ﻧﻮﻋﻲ
ﺗﺸﺪﻳﺪ ﻛﻨﺘـﺮل و ﺳـﺨﺖ . ﺑﺮای ﻧﻤﻮﻧﻪ اﻳﺎﻻت ﻣﺘﺤﺪه آﻣﺮﻳﻜﺎ ﻋﻠﻲ رﻏﻢ ﻓﺸﺎرﻫﺎی ﺑﻴﻦ اﻟﻤﻠﻠﻲ ﺑﺮای اﻟﻐﺎی اﻋﺪام، ﺑﺎ
ﻃﺮح.
حق آزادی، از منظر قرآن و لیبرالیسم
maarefquran.org/index.php/page,viewArticle/LinkID,112
‎«کسی که از آزادی صرف نظر کند از مقام آدمیت، از حقوق وحی و حتی از وظایف بشریت
صرف . کدام عامل روانی، اجتماعی، و عقیدتی سبب کوشش آدمی برای آزادی می شود؟ .
مفهوم آزادی و گاه نادرست اندیشی و کاربرد نا بجای آن است؛ چه فیلسوف و حقوق دان، عارف
و . که ماهیت متناقض و دوگانه حقوق غربی و نگرش لیبرالیسم به آزادی را بر ملا می
سازد.
KHAMENEI.IR - نسخه قابل چاپ کلیدواژه لیبرال دموکراسی
farsi.khamenei.ir/keyword-print?id=1703
‎چرا دائماً در قبال به قول خودتان لابی صهیونیستیِ داخل آمریکا کوتاه می‌آیید و دائماً .
و حقوق بشر، تناقض‌گوئی و پریشان‌گوئی در موضعگیری دوگانه در برابر مسائل .
عقل کاربرد بسیار وسیعی در فهم ما، تشخیص اهداف و تشخیص ابزارهای ما داراست.
گزارش/ نگاهی به «استانداردهای دوگانه» غرب در ارزش های جهانی/ آزادی در .
www.birjandtoday.ir/?p=32778
‎10 سپتامبر 2016 . دوم اینکه کاربرد این ها برای دیگر ملت ها چگونه و تا چه حد و حدودی عملی است؟ . به این
معنا که دلیلی ندارد آمریکایی ها و اروپایی ها از آن سوی دنیا به کشورهایی مانند .
استانداردهای دوگانه‌ غیرمنصفانه در مباحث حقوق بشر و تروریسم.
بررسی مبانی نظری حقوق بشر در حکومت اسلامی در اندیشه امام خمینی(ره)
iqna.ir/./بررسی-مبانی-نظری-حقوق-بشر-در-حکومت-اسلامی-در-اندیشه-امام-خمینیره
‎7 مارس 2015 . جاوید در مقدمه بحث خود تأکید کرد: پرداختن به حقوق بشر در حکومت دینی با . که این
تفسیر بیشتر برای داخل جامعه متدینین به اسلام کاربرد دارد ودر سطح . هر گونه
تعلق و وابستگی است که این حقوق ذاتی همه انسان‌ها و ریشه در خلقت آدمی . امام است و
نوعی اجتهاد در اندیشه امام محسوب می‌شود یا اینکه این دوگانه درون اندیشه .
Previous



آمریکا ، بهرام مکانیک ، تورج فریدی و خسرو افغانی ۳ تاجر ایرانی را .
saten.ir/65116/آمریکا-،-بهرام-مکانیک-،-تورج-فریدی-و-خسر/
‎19 آوریل 2015 . آمریکا سه ایرانی را به اتهام اقدام به صادرات تجهیزات الکترونیکی . اند به ایران
منتقل کنند بسیار پیشرفته و کاربرد دوگانه نظامی و غیرنظامی دارد. . رسیدن به
توافقی عادلانه و برد_ برد است – پایبند باشند ضمن پذیرش حقوق و دانش .
بررسی جایگاه حقوق بشر میان ایالات متحده و کشورهای خاورمیانه
www.modiryar.com/.management/./6318-1395-04-14-05-31-36.html
‎4 جولای 2016 . آمریکا به نقض حقوق بشر در کشورهای بلوک شرق اعتراض می نمود و از آن به . دیگر
یادآور برخورد دوگانه ایالات متحده با حقوق بشر در زمان جنگ سرد گردید. . های حقوق
بشری تنها میان یک دسته کشورهای همگن شامل دولت های لیبرال کاربرد دارد.
‌مطالعه تطبیقی تحریم های سازمان ملل، ایالات متحده و اتحادیه اروپا .
ayaronline.ir/1392/10/44206.html
‎5 ژانویه 2014 . اتحادیه اروپا از همه تحریم های سازمان ملل علیه ایران پیروی کرده و تحریم های جدیدی از
. شاخص های تحریم: محدودیت صادرات موارد با کاربرد دوگانه به ایران . درگیری آنها در
برنامه ‌های توسعه تسلیحات کشتار جمعی است و نه نقض حقوق بشر.
دلیل مخالفت کنگره آمریکا با فروش ایرباس به ایران
www.asrkhabar.com/./دلیل-مخالفت-کنگره-آمریکا-با-فروش-ایرباس-به-ایران
‎6 آگوست 2016 . معاون وزیر نفت در مورد علت مخالفت کنگره آمریکا با فروش هواپیماهای . راهبردی در
ساخت هواپیماهای این شرکت می‌شود که می‌تواند کاربردی دوگانه داشته باشد. . کرد و
افزود: «در ماجرای فیش‌های حقوقی نجومی هنوز ادعایی مبنی بر غیرقانونی .
آمریکا؛ تاراج و بلوکه کردن اموال ایران و تحریم‌های ظالمانه - نکته آنلاین
nokteonline.com/./آمریکا-تاراج-و-بلوکه-کردن-اموال-ایران-و-تحریم‌های-ظالمانه
‎4 نوامبر 2015 . سوال اینجاست که چرا نباید به آمریکا و غرب اعتماد کرد؟ . مسائل نقض حقوق بشر و
دیگر اختلافات میان ایران و آمریکا منجر به مسدود شدن بخشی از دارایی‌ها گردید. . که
بر اساس آن، فروش تمام تجهیزات با کاربرد دوگانه به ایران ممنوع شد.
تصویر سینمای بریتانیا از تروریست‌ها و لحظات سخت تصمیم/ دوگانه .
www.fardanews.com/./تصویر-سینمای-بریتانیا-از-تروریست‌ها-و-لحظات-سخت-تصمیم-دوگانه-آمریکا-انگلیس-در-کودک‌کشی-با-پهپاد
‎7 جولای 2016 . او طفره می رود و مسئله را به وزیرخارجه آمریکا و نهایتاً نخست‌وزیر . سینمای
بریتانیا از تروریست‌ها و لحظات سخت تصمیم/ دوگانه آمریکا-انگلیس در .
باشگاه اندیشه › پدیدار شناسی حقوق بشر در جهان
www.bashgah.net/fa/content/show/10039
‎کوشش های فراوانی از هنگامی که اعلامیه حقوق بشر و میثاق تدوین و تصویب شده اند .
کمیسیون حقوق بین الملل تا به حال تنها منع کاربرد غیرقانونی زور را جزو قواعد آمره .
های اساسی ، کنوانسیون آمریکایی حقوق بشر و منشور آفریقایی حقوق بشر و ملتها. .
دیگر ؛ برخورد دوگانه و حتی چندگانه مدعیان حقوق بشر نسبت به کشورهای مختلف .
حقوق شهروندی و محیط زیست شهری/ ضرورت در نظر گرفتن احساسات و .
cafehoghough.com/./حقوق-شهروندی-و-محیط-زیست-شهری-ضرورت-در/
‎30 آگوست 2016 . حقوق شهروندی از مفاهیم حقوق بشری که در سطح بین المللی کاربرد دارد فاصله .
ایالتی آلمان/ انتقاد از سیاست های دوگانه غرب درباره دموکراسی و حقوق .
حق وتو از دیدگاه حقوق بین‌الملل و اسلام | معرفت
marifat.nashriyat.ir/node/365
‎18 آگوست 2010 . پنج عضو شورا (کشورهاى چین، روسیه، فرانسه، انگلستان و آمریکا)، از دو . بدین‌روى،
در این نوشتار، حق «وتو» از دیدگاه حقوق بین‌الملل و اسلام نقد و بررسى مى‌شود. . و
گاهى در مورد تجاوزهاى یک کشور، عملکرد دوگانه و تبعیض‌آمیز دارد؛ مثلاً، درباره . و
کاربردى عادلانه دارد؛ ولى قدرت زمینى تنها در جهت منافع مادى کاربرد دارد و .
شریعتمداری:ایران هم باید "منافع آمریکا" را تهدید کند - شهدای ایران
shohadayeiran.com/./شریعتمداریایران-هم-باید-منافع-آمریکا-را-تهدید-کند
‎متهم کردن ایران نقض حقوق بشرازسوی آمریکا درواقع سرپوش گذاشتن به جنایت های
وخیانت های وتجاوزهای خودشان است. . مدعیان حقوق بشررفتاری دوگانه دارند. آمریکا .
Previous



نگرانی بان‌کی‌مون از اعدام مجرمان در ایران - خبر و تفسیر برون مرزی
news.irib.ir/articles/item/77775-
‎26 ا کتبر 2015 . احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل درخصوص حقوق بشر ایران نیز در گزارش های . و
آویزان کردن، هر کدام در 3 ایالت و "جوخه آتش" در 2 ایالت آمریکا کاربرد دارد. . از
کشورهای اروپایی مدعی حقوق بشر است که مملو از رفتار های دو گانه است .
تابعیت مضاعف ایرانیان کانادایی | پرنیان
https://www.parnianmagazine.com/./تابعیت-مضاعف-ایرانیان-کانادایی/
‎2 ا کتبر 2012 . یکی از مباحث کلیدی و تقریباً جدید از لحاظ کاربرد درعلم حقوق مسئلۀ تابعیت . در
این تحقیق نگاهی اجمالی به مقولۀ تابعیت در قوانین ایران و کانادا .
بلاغ مازندران - سلاح‌های کشتار جمعی و حقوق بشر آمریکایی
www.bloghnews.com/./سلاح-های-کشتار-جمعی-حقوق-بشر-آمریکایی
‎29 ژوئن 2015 . سلاح‌های کشتار جمعی و حقوق بشر آمریکایی . وجود ده‌ها سند و پروتکل جهانی در ممنوعیت
استفاده از سلاح های شیمایی، مانع از کاربرد این سلاح ها توسط رژیم صدام نمی‌شد و
غربی ها بویژه . دوگانه‌ انتخابات ریاست جمهوری 96 چیست؟
پایه ی نــهـــم (پاسخ فعالیت ها) - اجتماعی-دوره اول متوسطه .وبلاگ مطالعات
mba49.persianblog.ir/page/6
‎1ــ الف) در زندگی روزانه، ساعت واقعی چه کاربردی دارد؟ تعیین زمان طلوع . نیاز
سالیانه ی آدمی در حدود ۴۰۰۰کیلومتر مکعب آب شیرین است. با این که آب . ایالات
متحده امریکا، استرالیا و اندونزی. دو کشور نام . سیاست مذهبی دوگانه رضاخان درقبل
ازسلطنت وبعداز آن. . 2- رژیم پهلوی حقوق ملت واصول قانون اساسی مشروطه را نادیده
میگرفت.
نقدی بر کتاب ژن های تغییر یافته، حقیقت تحریف شده | Professor Ali .
https://www.linkedin.com/./نقدی-بر-کتاب-ژن-های-تغییر-یافته-حقیقت-تحریف-شده-professor-ali-karami
‎1 جولای 2015 . یکی از عرصه های مهم کاربرد زیست فناوری و مهندسی ژنتیک استفاده از آن جهت .
حقوقی بر علیه FDA سازمان غذا و داروی آمریکا بر اساس قوانین حقوقی به اسنادی .
متاسفانه این برخورد ها عادی شده و استاندارد دوگانه به یک استاندارد عادی .
پیداو پنهان کلون سازی انسان
www.hawzah.net/fa/Magazine/./پیداو-پنهان-کلون-سازی-انسان
‎به نقل از روزنامه همشهری، رئیس جمهور فرانسه، کلون سازی انسان را هم جنایت و هم اهانت به
. آن چه به دانش، جنبه های اخلاقی می بخشد، کاربردهای آن و در واقع تصمیم برای بهره
گیری از هر یک از کاربردهای آن است. . صرف نظر از این ماهیت دوگانه، گاهی کشفیات
علمی با «مسائل حاشیه ای» روبه رو می شوند. . کلیه حقوق برای پایگاه حوزه محفوظ
است.
دولت بهار:با افتخار آدم می‌کشیم!
www.dolatebahar.com/telex-288771.html
‎24 جولای 2016 . فاجعه‌ای بر پایه ارزش‌گذاری دوگانه غربی که ارزش زندگی انسان‌ها را . بر این اساس یک
سفیدپوست سرمایه‌دار ساکن در کشورهای اروپای غربی و یا آمریکای شمالی به . که همین
سیاستمداران، در روزگار کنونی پرچم پاسداری از حقوق بشر را به دوش می‌کشند. .
ناقص‌الخلقه در اثر کاربرد بمب‌هایی با اورانیوم ضعیف ‌شده بیشتر از هر .
تعهدحرفه ای دانشجویان علوم پزشکی با ورود به دانشگاه آغاز می شود .
nikgo.ir/1395/07/04/تعهدحرفه-ای-دانشجویان-علوم-پزشکی-با-ور/
‎3 ساعت قبل . . کاربرد دوگانه حقوق بشر در آمریکا · ۳۵ باند ترانزیت مواد مخدر در استان قم منهدم .
انهدام پایگاه‌های نظامی آمریکا در"خلیج فارس" با موشک بالستیک .
انجمن بین المللی دیدبان عدالت: گفت و گو
www.jwa.ir/index.php?id=120
‎یک کارشناس روابط بین‌الملل معتقد است ایران می تواند با استفاده از توانایی‌ها و
ظرفیت های خود در میان کشورهای اسلامی ، رفتارهای دوگانه حقوق بشری آمریکا.
چرا "تروریست‌های خوب" سراغ فرانسه رفتند؟! - جوان آنلاین
javanonline.ir/fa/mobile/753628
‎15 نوامبر 2015 . یک کارشناس مسائل بین الملل گفت: دولتمردان فرانسه که حتی حاضر نبودند در . باید
اشاره کرد محکومیت این اقدام تروریستی است که اساسا کاربرد خشونت بر علیه .
معیارهای دو گانه ای که کشورهای غربی به رهبری امریکا درباره تروریسم طی سال های .
مسلمان در فرانسه سکونت دارند و زندگی می کنند که از کمترین حقوق شهروندی .
Previous



محسن رضایی در سال های پایانی جنگ خسته - 38 - دبلیوخبر
wwwkhabar.ir/key/38/محسن-رضایی-در-سال-های-پایانی-جنگ-خسته
‎. ◇دومین قدم جهانی لوزانو با آمریکا / تیم خسته بدنبال تساوی بردها · ◇صفحه اول
روزنامه . کاربرد دوگانه حقوق بشر در آمریکا · ◇ ازدواج کاسبکارانه پسر جوان با زن
۵۷ .
حقوق جهانی بشر | سفارت مجازی ایالات متحده تهران. ایران
https://persian.iran.usembassy.gov/hrr2011.html
‎19 ژوئن 2012 . وزارت امور خارجه ایالات متحده گزارش سالانه خود را دربارۀ شیوه های کاربرد . مصاحبه
ای را با فردی که دارای تابعیت دوگانه آمریکایی و ایرانی است و به .
پادوهای کدخدا ادعای آزادی می‌کنند/حق ملت صدقه نیست که کدخدا درباره آن .
kheybaronline.ir/./پادوهای-کدخدا-ادعای-آزادی-می‌کنندحق-ملت-صدقه-نیست-که-کدخدا-درباره-آن-تصمیم-بگیردبحث-خدا-و-کدخدا-یک-دعوای-قدیمی-ا.
‎24 مه 2015 . وی با طرح این پرسش که "چرا باید آمریکا رهبر باشد" در پاسخ اظهار داشت: زیرا . ببر
؛ باید حقوق ملت‌ها قابل توجه قرار گیرد و اینگونه نیست که مناسباتی تعریف . آن هم
نه فقط در حوزه هسته‌ای، بلکه در هر موضوعی که کاربرد دو گانه دارد.
Fars News Agency : با افتخار آدم می‌کشیم! - خبرگزاری فارس
www.farsnews.com/printable.php?nn=13950502001623
‎24 جولای 2016 . فاجعه‌ای بر پایه ارزش‌گذاری دوگانه غربی که ارزش زندگی انسان‌ها را . در کمتر از سه ماه
حداقل 3767 نفر از شهروندان افغان در اثر پرتاب بمب‌های آمریکا کشته شدند. . اما طنز
ماجرا اینجاست که همین سیاستمداران، در روزگار کنونی پرچم پاسداری از حقوق . یمن و
نوزدان ناقص‌الخلقه در اثر کاربرد بمب‌هایی با اورانیوم ضعیف ‌شده .
magiran.com: فصلنامه انسان و محیط زیست، شماره 21
www.magiran.com/magtoc.asp?mgID=1550&Number=21
‎22 سپتامبر 2013 . جایگاه حقوق محیط زیست در حقوق بین الملل جنگ . تبدیل گازهای سمی اگزوز خودروی
دوگانه سوز سمند به گازهای بی ضرر، به وسیله مبدل کاتالیستی .
خیال می‌کردند بن لادن را دستگیر کرده‌اند/ دست آمریکایی‌ها برای جعل .
www.mashreghnews.ir/./خیال-می‌کردند-بن-لادن-را-دستگیر-کرده‌اند-دست-آمریکایی‌ها-برای-جعل-سند-در-دادگاه-رو-شد-دوست-دارم-حرف-دلم-را-به.
‎18 آگوست 2015 . گفتم پس حداقل من را دیپورت کنید، من هنوز وارد خاک فرانسه نشده‌ام، . اصطلاح "
کالاهای با کاربرد دوگانه" (dual use goods) از نظر فنی مفهوم خاص خود را دارد. . مثلاً
بعد از دستگیری در فرودگاه، به یکی از افسرها گفتم این چه حقوق .
پاسخ به مسائل حقوقی - blogfa.com
dadresan.blogfa.com/
‎پاسخ به مسائل حقوقی _ خانواده_ جزائی - با آرزوی زندگی پر از نشاط و شادکامی .و
تداوم کانون . هر یک از انواع دوگانه جرائم مذکور مقررات ویژه خود را داشته و با روش‌های
متفاوتی قابل اثبات می‌باشد. . بلکه کلیه قراین، امارات، مدارک، اسناد و شواهد هر یک به
منزله یک قرینه کاربرد دارد. . در 24 ایالت آمریکا ضعف جنسی عامل اصلی طلاق است.
19.
حقوق بشر در پرتو جهانی شدن - تمام شأن و عظمت انسان در فکر است
ehemayatian.blogfa.com/post/6
‎پس از آن شاهد توسعه حقوق بشر در آمریکا هستیم، کتابهای "عقل سلیم" و "حقوق بشر"
اثر . تکلیف داشتهاند، درحالیکه امروزه حاکم و زیردست دیگر کاربرد نداشته و
اصطلاح . فرهنگ حقوق بشر هموار کردند، اقدامات نیروهای دوگانه فوق و تعارض بین آنها
همزمان .
اهداف و آثار تحریم های اقتصادی - ماهنامه گزارش
www.gozaresh.com/fa/contents/613/اهداف-و-آثار-تحریم-های-اقتصادی
‎5 مه 2015 . با وجود ضروری بودن رعایت موازین حقوقی، شورای امنیت به علت اعمال . این‌گونه بود
که کمک‌های آمریکا به ایران قطع شد و واردات اجناسی با کاربرد چندگانه تحت . مواد
هسته‌ای‌، موشکی و تکنولوژی با کاربرد دوگانه به ایران را شامل می‌شد.[DOC]
R_NEW_PERSIAN.rtf - دانشگاه تهران
kish.ut.ac.ir/IPPWebV1C010/./محمد_کماندار_24/Newper.docx
‎فریب های عمدی "حقایقی درباره روابط آمریکا و اسرائیل" . قوانین و مقررات حقوق
مالکیت فکری (معنوی) اعم از ملی و بین المللی . عصبیت و رشد آدمی : تلاشی در
بازیافتن خود . جهان دوگانه مینیاتور ایرانی: تفسیر کاربردی نقاشی دوره صفویه.
Previous



ریابکوف: اجرای برجام با ثبات تر می شود - شبکه خبر
www.irinn.ir/news/./ریابکوف--اجرای-برجام-با-ثبات-تر-می-شود
‎22 جولای 2016 . . جانبه آمریکا و اتحادیه اروپا ضدایران را از مشکلات اجرای برجام دانست و . و فناوری
هایی با کاربرد دوگانه و نقض قطع نامه 2231 شورای امنیت، گفت .
حقوق خصوصی - ویکی فقه
wikifeqh.ir/حقوق_خصوصی
‎حقوق خصوصی، شاخه ای از علم حقوق است که به قواعد حقوقی حاکم بر روابط میان . های
حقوق را در حصار این تقسیم دوگانه محصور کرد، در این تقسیم بندی تردید کرده اند.
. معنای حقوق خصوصی (در برابر حقوق عمومی) به کار رفت و کاربرد این اصطلاح تا
مدت . ندارد، ولی در کشور‌هایی مانند فرانسه و آلمان حقوق تجارت مستقل از حقوق مدنی
است.
ارزیابی تهدیدات جهانی سال ۲۰۱۵ - مرکز رصد اندیشکده های راهبردی اشراف
www.eshraf.ir/5157/ارزیابی-تهدیدات-جهانی-سال-۲۰۱۵.html
‎اشراف: ارزیابی جامعه اطلاعاتی آمریکا تحت عنوان ارزیابی تهدیدات جهانی، نام ایران .
کاربرد دوگانه، و دیگر حوزه‌ها سروکار دارند نیز تهدید پایداری برای منافع آمریکا خواهد
بود. . قاچاق انسان همچنان هم یک مسئله حقوق بشری و هم چالشی برای امنیت بین‌المللی
.
جهان - Hamshahri Newspaper
https://www.hamshahrionline.ir/HAMNEWS/1381/811226/./polig.htm
تا قبل از تعیین رژیم حقوقی دریا نمی توان به راحتی درباره تقسیم آن به بخش هایی
. بندی شده اطلاعاتی آمریکا این معامله در زمره خرید و فروش مواد با کاربرد دوگانه قرار
.
پرسش و پاسخی پیرامون دوربین دوگانه تلفن های هوشمند پی ۹ و پی ۹ .
digiato.com/article/./پرسش-و-پاسخی-پیرامون-دوربین-دوگانه-تلف/
‎7 آوریل 2016 . در گذشته دوربین های دوگانه برای راهکارهای غیر کاربردی و صرفاً تبلیغاتی مانند
گرفتن عکس های سه بعدی و. در موبایل ها حضور پیدا می کردند، اما .
نقش و جایگاه حقوق بشر به‌عنوان قدرت نرم در سیاست خاورمیانه‌ای آمریکا
prb.iauctb.ac.ir/article_521480_110500.html
‎در این زمینه، خاورمیانه به‌عنوان مخاطب اصلی سیاست حقوق بشری آمریکا در قالب . در
دیدگاهی‌شان (مکتب سازه‌انگاری) و کاربرد آن به شکل ابزاری در چارچوب قدرت نرم در .
به عقب (برخوردهای متناقض و استانداردهای دوگانه در برابر کشورها در زمینه گسترش .
هواپیماهای بدون سرنشین - پورتال ( پرتال ) حقوق
thelawportal.persianblog.ir/tag/هواپیماهای_بدون_سرنشین
‎ورود هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی به خاک ایران و به دام انداختن آن خبری بود که
مدتی پیش در سراسر . این برخورد دوگانه را چگونه تفسیر می‌کنید؟ مساله کاربرد
هواپیماهای بدون سرنشین در سه مورد با ایران پیوند برقرار کرد: در مورد اول دولت ایران
اعلام .
نظریه بیوریتم و کاربرد آن در مهندسی فاکتورهای انسانی (ارگونومی)
www.iihsep.ir/ergonomic_human_foctors.asp?M=NEWS.
‎نظریه بیوریتم و کاربرد آن در مهندسی فاکتورهای انسانی (ارگونومی) . که به شناخت
تغییراتی منظم و متناوب در رفتار و توانایی های آدمی منجر می شود. . در یک روز
بحرانی دوگانه در ریتم احساسی و فکری بی هیچ علتی سرعت ماشین را بالا . اندرسون
از دانشمندان آمریکایی است که در زمینه بیوریتم کارکرده وی دنبال . All Rights
Reserved.
صلح زیبا » به بهانه روز جهانی صلح/ آمریکا؛ اصلی‌ترین برانداز صلح
www.solheziba.ir/?p=656
‎20 سپتامبر 2015 . به بهانه روز جهانی صلح/ آمریکا؛ اصلی‌ترین برانداز صلح . البته که جنگ، خود مفهومی
دقیقاً حقوقی است و تنها کاربرد گسترده ی نیروهای مسلح به . نقض حقوق بشر و
حقوق بشردوستانه است و تنها نشان دهندهی برخورد دوگانه کشورهای به .
موضوع پی ام دی یا ادعاها در مورد گذشته، آزمون بزرگ آمریکا در مذاکرات
www.entekhab.ir/./موضوع-پی-ام-دی-یا-ادعاها-در-مورد-گذشته-آزمون-بزرگ-آمریکا-در-مذاکرات
‎28 ژوئن 2015 . بهترین گواه در خصوص این موضوع صحبتهای اخیر وزیر خارجه آمریکا ، آقای . نظامی
برای خرید کالاهای با کاربرد دوگانه 2- تلاشها برای اقدامات غیر اعلام شده . می شد و
پرونده ایران به حالت فنی و حقوقی خود ادامه می داد و نقشه ها عملی نمی شد.
Previous



شبیه سازی انسان - راسخون
rasekhoon.net/article/show/129026/شبیه%20سازی%20انسان/
‎با توجه به رشد موفقیت آمیز کلونی دوگانه انسان و گاو، به نظر می رسد که . به هرحال،
آمریکایی ها در 1995 و کره ای ها در 1998 کلون هایشان را تولید کردند. . در بحث تحقیق
کلونینگ انسانی هنوز جا دارد که حقوق بچه‌ها و توجه به آنان در نظر گرفته شود. . است و
اگر کوچک‌ترین سهل‌انگاری در شناخت همه جانبه و کاربرد آن صورت گیرد، عواقب بسیار
.
400 هزار ایرانی قربانی بمب های شیمیایی - تا سلامتی taSalamati.com
tasalamati.com/e/m8ya/
‎در این میان همچنان در زرادخانه‌های امریکا برای کشتار ۱۴ میلیارد انسان بمبهای . زیرا
کاربردی دوگانه دارند یعنی به تنهایی بمب نیستند و باید با هم استفاده شوند. . اسعد
اردلان کارشناس حقوقی و پژوهشگر سلاح‌های شیمیایی می‌گوید: تقریبا تا سال ۸۹ جز ۷
.
آشنایی با اصطلاحات مخابراتی(فاواژه ها) - شرکت مخابرات خراسان رضوی
www.tci-khorasan.ir/tabid/2861/Default.aspx
‎. مخابراتی به معنای مجموعه ای از قواعد حقوقی ، فنی و توافقهای عملیاتی و کاربردی
است . IMN نیز داشته باشند که در این صورت به آنها " دو شناسه ای " (Dual-ID) گفته
می شود. . آنجا که بیشتر توسط اشخاص حمل و نقل می شوند به آنها Man portable نیز
می گویند. . اولین بک‌بُن دنیا در سال 1987 توسط بنیاد ملی علم آمریکا (NFS) طراحی
شد که .[XLS]
تمامی رشته ها - دانشگاه شهید بهشتی
sbu.ac.ir/Cols/LAW/Documents/کتابخانه/پایان%20نامه%20ها/all.xls
‎4, 1388, علی حسین نجفی ابرندآبادی, حقوق بزه دیده در فرآیند دادرسی کیفری . 86,
1350, جاوید صلاحی, سرقت در حقوق جزای ایران، سوئیس- فرانسه, باقرزاده، چنگیز .
333, 1392, علی حسین نجفی ابرندآبادی, مطالعه ی مدل های دوگانه ی عدالت کیفری .
مطالعه پیمان بین المللی حقوق کودک از منظر جرم شناسی کاربردی, لکی، زینب, 2116.
آغازی نوین - ویکی‌نبشته
https://fa.wikisource.org/wiki/آغازی_نوین
‎4 آگوست 2015 . در دوران اخیر، سلب حقوق و فرصت‌ها از بسیاری مسلمانان توسط استعمار، و جنگ .
امروز، آمریکا مسئولیتی دوگانه دارد: گذاردن عراق در اختیار عراقیان و کمک به .
کاربرد شکنجه را از سوی ایالات متحده به صراحت ممنوع کرده‌ام، و دستور داده‌ام .
آیا موفقیت ها در شبیه سازی گیاهی و جانوری؛ میتواند به تولید انسان .
www.vatandar.at/eftkhar109.htm
‎به نظر دانشمندان؛ دوگانه گی ها پدیده ای بسیار عادی، ولی پیچیده در طبیعت استند. .
و انواع سلول و بافت های انسان و حیوانات کاربرد دارد و سلول ها میتوانند بیش از نیم
قرن . شرکت آمریکایی کلوناید که مدعی خلق نخستین انسان شبیه سازی شده است
اعلام . مجادلات علمى پیرامون کلون سازى انسان بر حول محور حقوق یک فرد نازا یا یک
زوج .
نمونه‌کار دوره‌ی چالش‌های حقوق بشر-حقوق بشر چگونه به قومیت ها کمک .
https://academyzamaneh.com/947
‎کاربرد و استفاده عملی از این حقوق در جهت منافع انسانها بستگی به سطح آن جامعه دارد .
. سومش می خوانیم حق و حقوق مردمی مورد مناقشه هست که مردم اروپا و آمریکا سال ها قبل .
که مشترک هستند ولی نامها و حکومت های آن دوگانه اند و به عبارتی دیگر یعنی هر دو .
حقوق بشر - وبلاگ تخصصی حقوق ایران
dad-law.blogfa.com/category/19
‎1 دسامبر 2013 . دانلود کتاب اعلامیه حقوق بشر و تناقض با سیاست آمریکا (pdf) . نو و دارای قابلیت
بهره‌برداری کاربردی برای پیشبرد حقوق انسانی و همنوا با تاکید . روزنامه آلمانی از
سیاست دوگانه غرب درقبال حقوق بشر انتقاد کرد وگفت درحالیکه .
مذاکره با آمریکا خط قرمز نظام است - اقطاع
aqta.ir/مذاکره-با-آمریکا-خط-قرمز-نظام-است-برگزا/
‎10 ا کتبر 2015 . مذاکره با آمریکا خط قرمز نظام است/ برگزاری کنسرت در دانشگاه یعنی نفوذ . در زمینه
موشکی مذاکره شده باشد، اگر در مسئله حقوق بشر مذاکره شده باشد، گاهی . که آورده اند
قطعات صنعتی مختلف فقط بدلیل اینکه کاربرد دوگانه دارند و .
بررسی نظریه های انگیزش :: مقاله در راهکار مدیریت
www.mgtsolution.com/olib/642520766.aspx
‎این مدل مبتنی بر انگیزش مادی بوده و در آن پرداخت حقوق و دستمزد به ازای تولید
بیشتر . شناسایی شد و اتکینسون عقاید مورای را به شکلی محکم و کاربردی
تبدیل کرد. . طبیعت انسان از لحاظ کیفیت ارضای نیازهای خود دارای خصوصیتی
دوگانه است. یک خصلت آدمی چنان است که در اثر فقدان عوامل و شرایط لازم احساس عدم
رضایت می کند .
Previous

  • ۹۵/۰۷/۰۴
  • ۲۴۱ نمایش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی